Clients Charter | UNIVERSITY AGRICULTURE PARK
» ABOUT US » Corporate Information » Clients Charter

Clients Charter

 

CHARTER (SCOPE OF SUPPORT AND OPERATIONAL SUPPORT SERVICES)

1. TPU will provide support for teaching and research in the field of agriculture with service evaluation achievement scale no less than 4 out of 5.

2. TPU will provide services (decoration, Bukit Expo and Activities Horse Riding) achievement of customer satisfaction scale of not less than 4 out of 5.

3. TPU will ensure the quality of agricultural products sold are to meet customer needs and environment Sales Center in a comfortable and clean with service evaluation achievement scale no less than 4 out of 5.

4. TPU will provide instructional support farm practices with teachers and student ratio of 1:12.

5. TPU will give 100% support research in the field of agriculture as was agreed upon.

 

LAPORAN PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN (SKOP SOKONGAN DAN OPERASI PERKHIDMATAN SOKONGAN)
TAHUN : 2018 
BIL
PROSES SOKONGAN/OPERASI PERKHIDMATAN SOKONGAN
PIAGAM PELANGGAN
PENCAPAIAN JAN – AUG 2018
JUSTIFIKASI/TINDAKAN PENCEGAHAN (SEKIRANYA TIDAK TERCAPAI)
1
TAMAN PERTANIAN UNIVERSITI
TPU akan memberi sokongan pengajaran dan penyelidikan dalam bidang pertanian dengan pencapaian penilaian perkhidmatan tidak kurang dari skala 4 daripada 5.
TERCAPAI
1.       Sokongan pengajaran : 4.67
2.       Sokongan penyelidikan : 4.58
-
2
TAMAN PERTANIAN UNIVERSITI
TPU akan memberikan perkhidmatan (hiasan, bukit eskpo dan aktiviti menunggang kuda) dengan pencapaian analisis kepuasan pelanggan tidak kurang dari skala 4 daripada 5.
TERCAPAI
1.       Hiasan : 4.00
2.       Bukit Ekspo : 4.54
3.      Menunggang kuda (Borang                         Pemantauan) : 0
         Menunggang kuda (Borang                         Penilaian Perkhidmatan):0
 
 
 
Tiada pelajar/individu mengambil kelas menunggang kuda sehingga bulan Mei
3
TAMAN PERTANIAN UNIVERSITI
TPU akan memastikan kualiti hasil pertanian yang dijual adalah memenuhi keperluan pelanggan dan persekitaran Pusat Jualan dalam keadaan selesa dan bersih dengan pencapaian penilaian perkhidmatan tidak kurang dari skala 4 daripada 5.
TERCAPAI
1.       Pusat Jualan : 4.57
TPU akan memastikan kualiti perkhidmatan di Putramart diperbaiki
4
TAMAN PERTANIAN UNIVERSITI
TPU akan memberikan sokongan pengajaran Amalan Ladang dengan nisbah tenaga pengajar dan pelajar 1 : 12.
TERCAPAI
(100 %)
1. Penilaian pelajar ke atas Penunjukajar bagi Pengajaran Amalan 
Ladang > skala 4.0
2. Penilaian Pelajar ke atas Peralatan bagi Pengajaran Amalan Ladang 
> skala 4.0
3. Nisbah pelajar dan penunjukajar bagi Amalan Ladang tidak kurang 
dari 12:1
5
TAMAN PERTANIAN UNIVERSITI
TPU akan memberikan 100% sokongan penyelidikan dalam bidang pertanian sebagaimana yang telah dipersetujui bersama.
TERCAPAI
(100 %)
1. 100% Perkhidmatan Penyelidikan dapat disediakan setelah 
persetujuan bersama
2. Purata skor pencapaian kepuasan pelanggan penyelidikan > 4.0
  

Piagam Pelanggan TPU - Tahun 2015

Piagam Pelanggan TPU - Tahun 2016

Piagam Pelanggan TPU - Tahun 2017

 

Updated:: 08/10/2018 [shazry]

MEDIA SHARING

UNIVERSITY AGRICULTURE PARK
Universiti Putra Malaysia
43400 UPM Serdang
Selangor Darul Ehsan
+603 8946 7288
+603 8942 4076
C1542534811