Piagam Pelanggan | TAMAN PERTANIAN UNIVERSITI
» MENGENAI KAMI » Maklumat Korporat » Piagam Pelanggan

Piagam Pelanggan

 

 

PIAGAM PELANGGAN (SKOP SOKONGAN DAN OPERASI PERKHIDMATAN SOKONGAN)

1.TPU akan memberi sokongan pengajaran dan penyelidikan dalam bidang pertanian dengan pencapaian penilaian perkhidmatan tidak kurang dari skala 4 daripada 5.

2.TPU akan memberikan perkhidmatan (hiasan, Bukit Ekspo dan Aktiviti Menunggang Kuda) dengan pencapaian analisis kepuasan pelanggan tidak kurang dari skala 4 daripada 5.

3.TPU akan memastikan kualiti hasil pertanian yang dijual adalah memenuhi keperluan pelanggan dan persekitaran Pusat Jualan dalam keadaan selesa dan bersih dengan pencapaian penilaian perkhidmatan tidak kurang dari skala 4 daripada 5.

4.TPU akan memberikan sokongan pengajaran Amalan Ladang dengan nisbah tenaga pengajar dan pelajar 1:12.

5.TPU akan memberikan 100% sokongan penyelidikan dalam bidang pertanian sebagaimana yang telah dipersetujui bersama.

 
LAPORAN PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN (SKOP SOKONGAN DAN OPERASI PERKHIDMATAN SOKONGAN)
TAHUN : 2018 
BIL
PROSES SOKONGAN/OPERASI PERKHIDMATAN SOKONGAN
PIAGAM PELANGGAN
PENCAPAIAN JAN – OGS 2018
JUSTIFIKASI/TINDAKAN PENCEGAHAN (SEKIRANYA TIDAK TERCAPAI)
1
TAMAN PERTANIAN UNIVERSITI
TPU akan memberi sokongan pengajaran dan penyelidikan dalam bidang pertanian dengan pencapaian penilaian perkhidmatan tidak kurang dari skala 4 daripada 5.
TERCAPAI
1.       Sokongan pengajaran : 4.67
2.       Sokongan penyelidikan : 4.58
-
2
TAMAN PERTANIAN UNIVERSITI
TPU akan memberikan perkhidmatan (hiasan, bukit eskpo dan aktiviti menunggang kuda) dengan pencapaian analisis kepuasan pelanggan tidak kurang dari skala 4 daripada 5.
TERCAPAI
1.       Hiasan : 4.00
2.       Bukit Ekspo : 4.54
3.      Menunggang kuda (Borang                         Pemantauan) : 0
         Menunggang kuda (Borang                         Penilaian Perkhidmatan):0
 
 
 
Tiada pelajar/individu mengambil kelas menunggang kuda sehingga bulan Mei
3
TAMAN PERTANIAN UNIVERSITI
TPU akan memastikan kualiti hasil pertanian yang dijual adalah memenuhi keperluan pelanggan dan persekitaran Pusat Jualan dalam keadaan selesa dan bersih dengan pencapaian penilaian perkhidmatan tidak kurang dari skala 4 daripada 5.
TERCAPAI
1.       Pusat Jualan : 4.57
TPU akan memastikan kualiti perkhidmatan di Putramart diperbaiki
4
TAMAN PERTANIAN UNIVERSITI
TPU akan memberikan sokongan pengajaran Amalan Ladang dengan nisbah tenaga pengajar dan pelajar 1 : 12.
TERCAPAI
(100 %)
1. Penilaian pelajar ke atas Penunjukajar bagi Pengajaran Amalan
Ladang > skala 4.0
2. Penilaian Pelajar ke atas Peralatan bagi Pengajaran Amalan Ladang
> skala 4.0
3. Nisbah pelajar dan penunjukajar bagi Amalan Ladang tidak kurang
dari 12:1
5
TAMAN PERTANIAN UNIVERSITI
TPU akan memberikan 100% sokongan penyelidikan dalam bidang pertanian sebagaimana yang telah dipersetujui bersama.
TERCAPAI
(100 %)
1. 100% Perkhidmatan Penyelidikan dapat disediakan setelah
persetujuan bersama
2. Purata skor pencapaian kepuasan pelanggan penyelidikan > 4.0
  

Piagam Pelanggan TPU - Tahun 2015

Piagam Pelanggan TPU - Tahun 2016

Piagam Pelanggan TPU - Tahun 2017

Kemaskini:: 08/10/2018 [shazry]

PERKONGSIAN MEDIA

TAMAN PERTANIAN UNIVERSITI
Universiti Putra Malaysia
43400 UPM Serdang
Selangor Darul Ehsan
+603 9769 7282
+603 9769 7285
B1566795580